Skip to content

Blanke sterren (Deel 2)

17 November 2010
by

Het blank zijn in een land waar de meerderheid toch een mooi bruin kleurtje heeft, brengt nog steeds veel aandacht met zich mee. We staan ondertussen op een paar honderd foto’s meer te poseren naast nieuwsgierige indiers, zijn al 4 keer door een tv-ploeg geinterviewd en hebben zelf een rolletje in een muziekvideoclip gekregen…

Nu ja, rolletje is misschien een understatement… in de clip voor de uptempo Sambalpuri lovesong heb ik zelf de vrouwelijke hoofdrol in de wacht gesleept. Het is dan ook een lange indiase draaidag geworden: Van 6 uur in de ochtend gaan we van start met make-up en kledij. Ik word op z’n indiaas opgemaakt, de haren strak naar achter, veel juwelen en een saree uiteraard. Zo’n saree op traditionele wijze aandoen heeft heel wat om het lijf, zowel letterlijk als figuurlijk. Een dikke 15 minuten hebben we nodig om het ding een beetje deftig rond mijn lijf te wikkelen… en dat doen we later op de dag nog 3x over met andere sarees.

De camera draait… eerste scene… ik moet speels op een smal padje tussen de rijstvelden naar de camera toelopen… nog geen 3 seconden later lig ik al een kleine meter lager in het rijstveld… uitgegleden!  Ik bezorg de toekijkende menigte die zich ondertussen op de weg verderop verzameld heeft alleszins pure entertainment… en moet er gelukkig zelf ook hard mee lachen. Van een debuut gesproken! De sfeer zit meteen goed. De volgende scenes verlopen zonder kleerscheuren. Het scenario is zo typisch indisch en lovesong-achtig… niet meteen mijn ding, maar ik ga in hun verhaaltje mee en speel het brave onderdanig vrouwtje dat ‘verleidt’ wordt door de man… haha. De dansscenes zijn gelukkig beperkt, want ik bak er niet veel van. Altijd slecht geweest in opgelegde danspasjes.

Zeker niet altijd makkelijk zo’n indiase draaidag, vaak weet ik maar half wat van mij verwacht wordt. Het Engels van de mannelijke tegenspeler en cameraploeg is beperkt. Ze vertellen maar deels wat ze in een scene willen en breien er dan plots een hele extra bij en dan moet ik maar zien te volgen wat er gaat gebeuren… best vermoeiend. En zo gaan we uren door met de scenes, temidden van mooie stukjes natuur of in een klein dorpje waar heel het dorp staat mee te kijken. Ook al niet evident om dan nog ontspannen voor de camera te lopen of te dansen. Tegen dat we aan de lunch toe zijn in de late namiddag, is mijn lichaam al helemaal moe en begint koppijn op te steken. Ze beslissen gelukkig om de scenes dan ook wat in te korten en vrijwel enkel de laatste scenes nog op te nemen, waarin Seb dan ook eindelijk zijn langverwachte bijrolletje in mag spelen, haha! Benieuwd wat dit alles gaat geven op film, we houden jullie zeker op de hoogte als we het resultaat toegestuurd krijgen. In deze blog gelukkig alvast wat foto’s.

En het hele dorp kijkt toe...

Weer een andere saree...

Zwaar werk, zo'n draaidag, hihi... En merk je mijn mooie zwarte haarvlecht op!?

9 Comments leave one →
  1. Floor Paauw permalink
    17 November 2010 18:45

    Geweldig Ness!!

    • 18 November 2010 13:17

      Dankjewel! Leuk dat je het ook een beetje volgt…

  2. Inderbir Singh permalink
    17 November 2010 22:39

    Hey Vanessa haar geweldig om te weten over uw film avontuur en de rol die je speelt in de film. Mijn vrouw en mij bespraken hoe mooi je bent op zoek in deze typische traditionele sari.

    Nou kunnen we begrijpen die optreden in een film en dat ook met niet zo groot installatie kan erg vermoeiend zijn, maar je enthousiasme en inzet zeer gewaardeerd wordt. We zouden graag de video ook te zien als wanneer het beschikbaar is met je. Natuurlijk zijn wij ook te wachten op debuut Seb’s in de film 🙂

    Beste wensen!

    Sabby, Inder & Sandeep

    • 18 November 2010 13:21

      Hey Inder, Sandeep and little Sabby,
      Wow, thanks for doing the effort to translate your comment in Dutch and to read even my Dutch blog! And thanks for the nice words. I’m also very interested to see the final result… cannot wait! Hope to hear something in a week or two… In the meantime we enjoy the coastside of Vishakapatnam.
      Take care and lots of greetings,
      ness

  3. Aina permalink
    18 November 2010 00:07

    Amaai, ben benieuwd naar het resultaat! Precies veel avonturen te beleven daar in India, en wie weet ga je ooit nog van Bollywood naar Hollywood?

    Kusjes uit het koude België

    • 18 November 2010 13:16

      Inderdaad, veel avonturen ja… al is het wel nog geen bollywood, slechts een muziekclipje van 3 minuutjes… ben hier ook al blij mee. En als ik Hollywood wil halen, zal ik toch nog wat aan mijn acteerprestaties moeten sleutelen, hoor! Hihi. Al ligt het niet meteen in mijn ambities. Zingen doe ik toch liever…
      Tot ergens in december in het koude Belgie! Maar eerst nog groetjes uit het warme India. 🙂
      ness

  4. 18 November 2010 13:30

    Maar soms wordt de sterrenstatus mij toch te veel… zoals gisteren hier op het strand in Vishakapatnam. Het begon onschuldig met wat enkelingen die graag met ons op de foto wilden, maar dan kwamen we plots geen meter meer vooruit. Omringd door allemaal jongens die op de foto wilden met ons, maakte het plots niet zo leuk meer. En als er dan plots een jongen mijn hoofd vast greep voor een stevige onverwachte smakkerd op mijn wang (allemaal voor de foto), had ik er plots genoeg van…

    Maar gelukkig wegen die momenten niet op tegen de momentjes en gesprekken met lieve niet-opdringerige indiers, de vrouwen zijn nog het liefst van allemaal, die gaan ons nooit irriteren. 😉

  5. Gerald permalink
    21 November 2010 00:46

    Hoi Vanessa, leuk je te zien in een ‘glansrol’ met een mooi kleedje! Had ik echt niet van jou verwacht…en jijzelf ook niet geloof ik! Maar ja, wat een belevenis als ‘blanke filmster’ in het verre Indië! Dit wil dus zeegen ‘Geen Sand in Eigen Land’, Groetjes Gerald

Trackbacks

  1. Love Hejiba sambalpuri folkpop music video online! « Distant words from Deccan days

Leave a Reply

